იარაღის მოყვარულთა ფორუმი
It is currently 17 Oct 2018, 06:49

All times are UTC + 4 hours




Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 21 Apr 2015, 18:36 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
მინდა ჩემი ნამუშევრები (პნევმატიკასთან მიმართებაში) ერთად მქონდეს. თუ ადმინი არ გამკიცხავს.
ძველ ნამუშევრებს ნელ- ნელა გადმოვიტან.
ახლა კი ჩემი ბოლო ნამუშევარი მინდა შემოგთავაზოთ.

ორიოდე დღის უკან დავამთავრე მუშაობა გადამშვები ხვრელის მოცულობის გავლენაზე ტყვიის სიჩქარესთან მიმართებაში. ანუ, გადავაკეთე ჩემი ჰატსან 105 (ძველი მოდელი) ახალი მოდელის მსგავს კონსრუკციად. ანუ, მოვაცილე კლიპი, და გავუკეთე "ზატვორი", რომლითაც ლულა მივუახლოვე

კომპრესორის ფსკერს 10 მილიმეტრამდე. ადრე იყო 45 მილიმეტრი. როგორც ადრე დავწერე, ჯერ კიდევ მინსკში ვცადე მიმეღწია 300 მეტრ წამში სიჩქარისთვის. რა არ ვცადე. რა ტიპის ზამბარები არ გამოვიყენე. მაგრამ... 11 ჯოულს ვერ ავაცილე მისი ენერგია. მიკვირდა, მისი კომპრესორის

მოცულობა ანალოგიური იყო სხვა გავრცელებული მოდელების მოცულობისა - 57 კუბ. სმ. მერე კი, გადამშვები ხვრელის დიამეტრის შემცირების საშუალებით მიღწეულ ტყვიის სიჩქარის გადიდების მიზეზზე ფიქრმა მიმიყვანა იმ იდეემდე, რომ სრულიად შესაძლებელია ტყვიის სიჩქარის ზრდა

"მკვდარი მოცულობის" შემცირებამ გამოიწვიოს. რადგან, ცნობილია, რომ ტყვია ჯერ კიდევ ლულაშია, როცა დგუში ამთავრებს სვლას, და, ეტაკება კედელს. ე. ი. გამოდის, რომ კომპრესპრესორში არსებული ჰაერის მთელი მოცულობა გადადის ლულის იმ მოცულობაში, რომელიც ტყვიის ადგილ

მდებარეობით განისაზღვრება. რა თქმა უნდა დგუში უფრო სწრაფად მოძრაობს, ვიდრე ტყვია გადაადგილდება ლულაში. ახლა გავიხსენოთ, რომ რედუქტორიან პცპ სისტემაში (მხედველობაში მაქვს გავრცელებული მოდელები) რედუქტორის შემდეგ წნევა დაახლოებით 100 ატმოსფეროს შეადგენს. და ამ

დროს ტყვიის სიცქარე დაახლოებით 250 მეტრ. წამს შეადგენს (0,69 გრამიანი ტყვიებისთვის). გამოდის, რომ, თუ გვინდა ლულაში 100 ატმოსფეროს მიღება საჭიროა 57 კუბ. სანტიმეტრი მოთავსდეს ლულის იმ ნაწილში, რომელიც ტყვიის მდებარეობით განისაზრვრება. ანუ თუ

გადავიანგარიშებთ 57 კუბ. სანტიმეტრის 100-ჯერ შემცირებას, გამოვა, რომ ტყვია დაახლოებით 3,3 სანტიმეტრზე უნდა იყოს კომპრესორის ფსკერიდან მაშინ, როცა დგუშმა სვლა უკვე დაამთავრა (ვთვლით, რომ გადამშვები ხვრელის დიამეტრიც 4,5 მმ-ია). და, თუ ამას გავითვალისწინებთ,

გამოდის, რომ ჩემს ჰატსან-105 -ში ტყვია, მაშინაც კი, თუ ის ადგილიდან არ დაიძვრება მანამ, სანამ დგუში არ დაეტაკება კედელს, მისი მდებარეობა უკვე 1,5 -ჯერ მეტია ზემოთ ხსენებულ, უკვე დაძრულ, და აჩქარება მიღებულ ტყვიასთან შედარებით. რაც თავის მხრივ გამოიწვევს ნაკლები წნევის მიღებას

ლულაში, და რა ქმა უნდა ნაკლებ აჩქარებას. ამიტომ ჩავთვალე, რომ მკვდარი მოცულობის შემცირებამ უნდა გამოიწვიოს ტყვიის სიცქარის გადიდება. და, არ გამოვრიცხავ მსგავსი მოდელების კონსტრუკციის შეცვლა მწარმოებლის მიერ სწორედ ამიტომ მოხდა. ასევე თუ გავითვალისწინებთ იმ

გარემოებას, რომ ჰატსანის მოდელები 70, 80, 85, 90 და სხვა, კომპრესორის მოცულობით 57 კუბ. სმ., და გადამშვები ხვრელის სიგრძით 15 მმ. თავისუფლად ანვითარებს 300 მეტრ. წამ სიჩქარეს.
დავუბრუნდები ჩემს "ჰიპერბოლოიდს".

მე მივუახლოვე ლულა კომპრესორის ფსკერს 10 მილიმეტრამდე. და ჩემი ძველი ჰაერის ზამბარით, რომლიც ჯერ კიდევ მინსკში მეყენა მაგ თოფში, მივიღე 265 მეტრ. წამი სიჩქარე 0,69 გრამიანი ტყვიებით. ეს დაახლოებით 24 ჯოულია. მაშინ, როცა ძველი კონსტრუკციით 11 ჯოულს ვერ ავაცილე.

გამეკეთებინა სხვა და სხვა ვარიანტები ლულის კომპრესორთან მიახლოებისა უკეთესი იქნებოდა, მაგრამ ამისათვის გაცილებით ბევრი დრო იქნებოდა საჭირო, ვიდრე 3 დღისა, რაც მე ამ ტესტს მოვახმარე. ამდენი დრო სამწუხაროდ არ გამაჩნდა. და ამიტომ გადავწყვიტე მაშინვე ბოლო ვარიანტისთვის მიმემართა.

ვფიქრობ გასაგებად დავწერე.
ტესტს ჰქონდა სემეცნებითი ხასიაი. თუმცა, ვფიქრობ მისი გამოყენებაც შესაძლებელია პრაქტიკაში.
სურათებს მოგვიანებით დავდებ.


Last edited by minchanin on 21 Apr 2015, 18:49, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 21 Apr 2015, 18:45 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 03:33
Posts: 10688
Location: თბილისი
საინტერესოა.
მაგრამ ვერ ვერკვევი
ასეთი კითხვა გამიჩნდა - დგუში ლულამდე არ მიდის და 45-იდან 10 მილიმეტრამდე მიაახლოვეთ ხომ? სწორედ გავიგე.
1. რა აკავებს ლულას რომ უფრო ახლოს მივიდეს?
2. თუ რამეს ეჯახება დგუში სროლისას - უკან იძვრის სანამ ტყვია ლულას დატოვებს?

ნამდვილად არ ვიცი.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 21 Apr 2015, 19:17 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
ბერო wrote:
საინტერესოა.
მაგრამ ვერ ვერკვევი
ასეთი კითხვა გამიჩნდა - დგუში ლულამდე არ მიდის და 45-იდან 10 მილიმეტრამდე მიაახლოვეთ ხომ? სწორედ გავიგე.
1. რა აკავებს ლულას რომ უფრო ახლოს მივიდეს?
2. თუ რამეს ეჯახება დგუში სროლისას - უკან იძვრის სანამ ტყვია ლულას დატოვებს?

ნამდვილად არ ვიცი.


ამ თოფში ლულა უძრავია (სამწუხაროდ ფოტოს დადება არ შემიძლია. ამიტომ ავხსნი სიტყვიერად, და, მაქსიმალურად გასაგებად), და, გადატენვა ხდება ე. წ. "ფალშ ლულით", რომელიც ლულის ქვეშაა მოთავსებული. ტყვიის ჩადება ლულაში ხდება სპეციალური კლიპის ახსნის შემდეგ. და, სწორედ ამ კლიპის ხვრელისა და კომპრესორის ფსკერში არსებული ხვრელის საერთო სიგრძე არის 45 მილიმეტრი. ანუ, ჩადებული ტყვიიდან კომპრესორის ფსკერამდე 45 მილიმეტრია.

ჩემი მიზანი იყო მაქსიმალურად მიმეახლოვებინა ტყვია (ლულაში ჩადებული) კომპრესორის ფსკერთან. რათა შემემცირებინა ეს 45 მილიმეტრიანი "მკვდარი მოცულობა". რამაც ამ ადგილის კონსტრუკციის შეცვლა გამოიწვია.
რამოდენიმე დღის მერე სურათებსაც დავდებ.
მსგავსი კონსტრუკციით ახლა გამოდის ანალოგიური მოდელები. და, ვფიქრობ სწორედ ზემოთ ხსენებული მიზეზის გამო. რომელსაც მათ "ჩემზე ადრე" მიაგნეს.

რაც შეეხება დგუშის დაჯახებას - დგუში სვლის დასრულებას ახდენს კომპრესორის ფსკერან დაჯახებით. და, რა თქმა უნდა ის უკან არ ბრუნდება. მაგრამ თემაში ეს ნახსენებია იმ ასპექტში, რომ ამ დროს ტყვია ჯერ კიდევ ლულაშია. და, ამავე დროს საკმაოდ ახლოს "კაზიონნიკიდან" (ლულაში ტყვიის ჩასადები ადგილიდან)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 21 Apr 2015, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 03:33
Posts: 10688
Location: თბილისი
პნევმატურის შიდა ბალისტიკა არ ვიცი, მაგრამ შაშხანის შემთხვევაშიც თავაკის მოძრაობის პირველ 2-3 ინჩზეა წნევის მაქსიმუმი , შემდგომში ტყვია სიჩქარე მატულობს, თუმცა წნევა მცირდება.
თუ პნევმატიკაშიც დგუში უკვე ბოლო მომენტშია მისული და ტყვიას ჯერ 5-10 სმ აქვს გავლილი - რაღაც მსგავსი შიდა ბალისტიკა გამოდის შაშხანასთან.

დგუშის უკან მოძრაობაში ვიგულისხმე - მაინტერესებდა: დაჯახებისას ის ერთხელ რომ მივა ბოლოში არ ირყევა და უკანვე არ აპარებს ჰაერს, მცირედ, მაგრამ მაინც. ანუ რამდენად საიმედოდ ფიქსირდება დარტყმის მერე ბოლო პოზიციაში.


Attachments:
internball.jpg
internball.jpg [ 34.55 KiB | Viewed 9096 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 21 Apr 2015, 22:39 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
ცეცხლ სასროლსა პნევმატიური იარაღის ტყვიის სიგა ბალისტიკა ნამდვილად წააგავს ერთმანეთს. რა თქმა უნდა სპეციფიკური განსხვავებით.

ზამბარ დგუშიან პნევმატიკაში დგუშს ჯერ კიდევ არ დაუმთავრებია სვლა. წნწვა კომპრესორში მატულობს. და, როცა წნევა აღწევს იმ დონეს, როცა ტყვიის ლულასთან ხახუნი პლიუს მისი წონა ვეღარ უძლებს წნევის დაწოლას ის (ტყვია) იწყებს აჩქარებით მოძრაობას. მაგრამ წნევა ჯერ არ

იწყებს ვარდნას. და, პირიქით ის იზრდება. თუმცა მისი გაზრდის ინტენსიურობის გარკვეულ ოდენობაზე მტკიცებით ვერ ვილაპარაკებ. თუმცა ზრდა მაინც გრძელდება. პრინციპში, ისე როგორც ცეცხლსასროლში. ხოლო შემდეგ კი ხდება წნწვის ვარდნა. ივევ ანალოგიურად ცეცხლ სასროლისა.

მხოლოდ იმ განსხვავებისა, რომ ცეცხლ სასროლში გაზები მაშინვე იწყებენ ტყვიაზე მიწოლას. თუ მხედველობაში არ მივიღებთ იმ მცირე "მკვდარ მოცულობას" რომელიც ზოგჯერ არსებობს ტყვიასა და მუხტს შორის. ხოლო ზდპ (ზამბარ დგუშიან პნევმატიკა) სისტემაში ეს "მკვდარი მოცულობა",

და, განსაკუთრებით ჩემ ჰატსან-105 მოდელში საკმაოდ მნიშვნელოვანია. სადაც დაწნეხილი ჰაერი ჯერ შეავსებს ამ მოცულობას იმ კრიტიკულ წნევამდე, როცა ხდება ყტვიის ადგილიდან დაძვრა, და, რაც ნაკლები იქნება ეს მოცულობა, მით უფრო ჩქარა, და მეტი წნევით შეივსება ის, და, შესაბამისად უფრო მეტი წნევა მიაწვება ტყვიას, და, მეტად ააჩქარებს მას.

შეგვიძლია ანალოგი მოვიყვანოთ ცეცხლ სასროლთან - წარმოვიდგინოთ ცეცხლ სასროლი შაშხანა , რომელშიაც საგილზეში დევს ვაზნა მუხტით. ხოლო ტყვია კი, მაგალითად, ლულის შუაში მდებარეობს. რა თქმა უნდა ტყვია გამოვარდება, მაგრამ გაცილებით დაბალი სიჩქარით ვიდრე მაშინ, თუ ის მაქსიმალურად ახლოს იქნებოდა მუხტთან მიახლოებული.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 21 Apr 2015, 22:44 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
დგუშის უკან სვლა - ვფიქრობ ასეთი რამ არ ხდება. ან ხდება იმდენად უმნიშვნელოდ, რომ ეს "დანაკარგი" ჩვენს შემთხვევაში შეგვიძლია უგულვნებელვყოთ.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 22 Apr 2015, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 23:06
Posts: 485
Location: ხევსურეთი
minchanin

საინტერესო თემაა.

_________________
Feinwerkbau


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 25 Apr 2015, 22:27 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
აი სურათებიც ჩემი მოდერნიზირებული ჰატსან-105 -სა.
Image

Image

Image

Image

Image

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 25 May 2015, 17:38 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
დღეს, როგორც იქნა ვაღირსე, 5 წლის მერე, ჩემს ზემოთხსენებულ თოფს ახალი ჰაერის კრუჟუნა. ტყვიის (ბარაკუდა მატჩ, 0,69 გრამი) სიჩქარე გაიზარდა 271 მ/წ -მდე (25,3 ჯ). ცოტა ზედმეტიც კია ზდპ -ესთვის. მაგრამ ტესტის მიზანი იყო თუ რამდენად ახდენს გავლენას "მკვდარი მოცულობა" ტყვიის სიჩქარეზე. ვფიქრობ, რომ "მკვდარი მოცულობა " მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს ტყვიის სიჩქარეზე. ასეთია ჩმა.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 20 Feb 2016, 20:48 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
გამარჯობათ.
თემის გამოცოცხლების მიზნით მინდა გაგიზიაროთ ერთი ინფო.

ერთი კარგი ადამიანისგან მივიღე საჩუქრად ეს შაშხანა.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


არის გდრ-ის (გერმანიის დემოკრატიული რესპუბლიკა) წარმოების ZUHL 3.121, HAENEL.Kal. 4,5mm. გამოშვების წელი უცნობია. საერთოდ როგორც ვიცი ამ იარაღს აწარმოებდნენ სამოციანი წლებიდან სამოცდაათიანი წლების დასაწყისამდე. შემდეგ ის იქნა მოდერნიზირებული. კერძოდ მოდერნიზაცია განიცადა კომპრესორის კორპუსმა. და მას ექნა მინიჭებული მოდელი 312. სხვა

განსხვავება მათ შორის მე ვერ შევნიშნე. ამ მოდელს აწარმოებდნენ 80 -იანი წლების დასწყისამდე. კომპრესორის მოდერნიზაცია მდგომარეობს იმაში, რომ თუ მოდელ. 3.121 -ში კომპრესორის კორპუსი მის ძირთან შეერთებულია ხრახნით (რომელიც შედარებით ნაკლებად მედეგია ხმარებაში), მოდელ 312 - ში კომპრესორის კორპუსი შემოტვიფრულია (2 ადგილას) კომპრესორის ფსკერზე. ეს კონსტრუკცია გაცილებით მედეგია. და მე არ შემხვედრია, და, არც გამიგონია, რომ ამ შეერთებას ეღალატოს. დანარჩენში კი როგორც ვახსენე, ეს ორი მოდელი აბსოლუტურად იდენტურია.

შაშხანა იწარმოებოდა სპორტული შეჯიბრებების მიზნით. აღსანიშნავია, რომ გარკვეული კონსტრუკციული მსგავსება აქვს ANSHUTZ
TARGET RIFLE-თან.

ეს იყო ჩემი პირველი სპორტული იარაღი, რითაც მე დავიწყე, მინსკის ДОСААФ-ში ვარჯიში ტყვიის სპორტულ სროლაში. შემდეგ იყო მცირეკალიბრიანი საშხანა ტოზ-12. შემდეგ კი 5,6 მმ. კალიბრის პისტოლეტი „მარგოლინი“. და სპორტული ტყვიის სროლა დავამთავრე სპორტის ოსტატის კანდიდატის წოდებით.

ჰო, და ნოსტალგია წარსულზე ყოველთვის მქონდა. და როდესაც ეს იარაღი მივიღე ძალიან გამეხარდა, მიუხედავად იმისა, რომ ის იყო არა მუშა მდგომარეობაში. ნაწილებიც აკლდა. მაგრამ რაც მთავარია იყო ძირითადი ნაწილები. დანარჩენი კი... ბოლოს და ბოლოს რისი მეიარაღე ვარ. ნელ ნელა დავიწყე მისი გაცოცხლება. ცოტა გამიჭირდა ზემოთ ხსენებული კომპრესორის აღდგენა. ის გატეხილი

იყო სწორედ იმ ადგილზე, სადაც ხრახნით კომპესორის ძირს უერთდება. ვცადე აღდგენა. მაგრამ არ გაამართლა. მომიწია ახალი კორპუსის გაკეთება. ვიტყვი, რომ არც თუ ისე იოლი საქმე გამოდგა. მაგრამ ბოლოს მაინც გავაკეთე. თუმცა დღენახევარი შევალიე. შევცვალე დგუშის მანჟეტი. ქარხნულზე ქეჩის (ტყავის) მანჟეტი აყენია. რაც ჰერმეტულობაში მოიკოჭლებს. გადავიყვანე სილიკონის

მანჟეტზე. ჰერმეტულობა აბსოლუტურია. როდესაც დგუში შევკუმშე 20 წამი ველოდე, შემდეგ დგუშს ხელი ავუშვი. და ის შიგნით არსებული წნევისგან უკან დაბრუნდა. ჩავთვალე რომ მიზანი მიღწეულია.
სამწუხაროდ საშხანას არ გააჩნდა წინა და უკანა (დიოპტრული) სამიზნეები. მე მასზე მოვარგე ტოზ-12 -ის დიოპტრული სამიზნეები. ვფიქრობ ცუდად არ გამოვიდა. გავუკეთე ვარანენიე ჩემებურად.გავაკეთე კონდახის რესტავრაცია. ავაწყვე. და გავტესტე.
Image
Image
Image
Image
Image

ვფიქრობ რეზულტატი კარგია. მით უმეტეს რომ სათვალეებს ვხმარობ.

გავქრონე. 0,51 გრამიანი ტყვიებით აჩვენა 212 -დან - 214 მეტრ.წამამდე. ვფიქრობ რომ ეს მეტიცაა, ვიდრე მოველოდი. რადგან თუ დავუჯერებთ ინტერნეტ წყაროებს მისი ტყვიის საწყისი სიჩქარე 125 მეტრ.წამი უნდა იყოს. დიზელსაც ვერ დავაბრალებ, მიუხედავად იმისა რომ ცოტაოდენ კვამლს იძლევა. მაგრამ ტყვიის საწყისი სიჩქარის განმეორადობა მაკვირვებს. დიზელის დროს ეს ცვალებადობა პლიუს-მინუს 20-30 მეტრ.წამს არწევს. აქ კი პლიუს-მინუს 1 მეტრ.წამია. მით უმეტეს, რომ ას ტყვიამდე გავისროლე. ნუ, ცოტაოდენ ვიხმარ. მერე ისევ გავქრონავ.

რა თქმა უნდა ეს არა არის სანადირო პნევმატიკა. მიუხედავად იმისა, რომ მისი ძალა საკმ არისია მცირე ზომის ფრინველის მოსაპოვებლად. ჩემთვის ეს არის , რომ იტყვიან „დლია დუში“.


Last edited by minchanin on 20 Feb 2016, 22:20, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 20 Feb 2016, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 03:33
Posts: 10688
Location: თბილისი
მაგარი შედეგია.
გაქრონვა მომეწონა.

და "ჩემებურად გავუკეთე ვარანენიე" - ეს ცალკე თემაში სადმე. საჭირო საკითხია.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 20 Feb 2016, 22:19 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
ბერო wrote:
მაგარი შედეგია.
გაქრონვა მომეწონა.

და "ჩემებურად გავუკეთე ვარანენიე" - ეს ცალკე თემაში სადმე. საჭირო საკითხია.


კი ბატონო. მკითხეთ. და, გიპასუხებთ. საერთოდ ჩემს მიერ შესრულებული სამუშაოებიდან ერთ-ერთი ვარანენიეა.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 22 Feb 2016, 09:40 
Offline

Joined: 26 Jan 2011, 10:28
Posts: 2045
მაგარი ჯგუფებია. კარგი შაშხანა ჩანს :clap:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 07 Aug 2016, 20:49 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
გამარჯობათ. თემის გამოცოცხლების მიზნით გადავწყვიტე დამედო პატარა ინფო თურქული „ჰატსანი“-ს წარმოების ნოტრო პისტონზე (გაზის ზამბარაზე).
Image
რამოდენიმე დღის წინ მომიტანეს ჰატსანის პნევმატური შაშხანა მრავალ ჯერ დასატუმბ ნიტრო პისტონზე (გაზის ზამბარაზე). გაზის ზამბარა იყო დაშვებული. ვცადე მისი დატუმბვა, მაგრამ ჰერმეტულობა ჰქონდა დარღვეული. გადავწყვიტე მის მაგივრად ჩემი ჰაერის ზამბარა ჩამეყენებინა.
ამავე დროს ვცადე შემესწავლა არსებული ჰატსანის ზამბარა. და მისი გამოყენების მიზანშეწონილობა.
დავიწყე დგუშიდან
Image
დგუშის წონა 340 გრამია, რაც ჩემი აზრით ბევრია ჰაერის (გაზის) ზამბარისთვის 8 მილიმეტრიანი ღერძით.

ასევე ურადსაღებია ის ფაქტიც, რომ დგუში დახურულია სამი მხრიდან. მისი შიგა დიამეტრი 20 მილიმეტრია.
Image
ნიტრო პისტონი
Image
მისი გარე დიამეტრი 19,5 მილიმეტრია. ის ჩაყენებულია დგუშში ღერძით.
გამოდის, რომ დგუშის შიგა დიამეტრსა და ნიტრო პისტონის (გაზის ზამბარის) კორპუსს შორის ღრეჩო ორივე მხარეს 0,25-0,25 მილიმეტრია. ჩემი აზრით ეს ძალიან ცოტაა. რადგან ზამბარის სწრაფი გაშლის დროს (მისი გაშლის სიჩქარე სანადირო თოფში მუხტის აფეთქების სიჩქარის ტოლია - დაახლოებით 0,05 წმ) მოსალოდნელია დგუშის შიგნით ვაკუუმის შექმნა, რადგან შეკუმშულ მდგომარეობაში დგუშის შიგა სივრცე თითქმის შევსებულია ნიტრო პისტონის კორპუსით, და როცა ხდება ზამბარის გაშლა, ხდება მისი კოპუსის დგუშის შიგა სივრციდან სწრაფი გამოსვლა. ამ დროს კი ნახსენები სივრცე შეივსება გარე ჰაერით, რომელიც უნდა შეიჭრას ზემოთ ნახსენებ ღრეჩოში. და როცა ეს ღრეჩო მცირეა გარკვეულ წილად შეყოვნებულია საჭირო ოდენობის ჰაერის სწრაფი შესვლა დგუშის შიგა სივრცეში. რაც თავის მხრივ გამოიწვევს ამ სივრცეში ჰაერის უკმარისობას, ანუ ვაკუუმს. რაც თავის მხრიდან გამოიწვევს დგუშიდან ნიტრო პისტონის კორპუსის სწრაფად გამოსვლის დამუხრუჭებას. ანუ დგუშის გადაადგილების სიჩქარის დამუხრუჭებას, და ენერგიის დაკარგვას. ამას თუ დავუმატებთ იმ გარემოებასაც, რომ სწორედ ამ დროს ხდება კომპრესორში ჰაერის „ბალიშის“ წინააღმდეგობის გადალახვაც, ვფიქრობ, რომ ასეთი მდგომარეობა უარყოფითად იმოქმედებს ტყვიის საწყის სიჩქარეზე. მე არ მინდა ეჭვი შევიტანო ჰატსანის კონსტრუკტორების ინტელექტუალურობაში, მაგრამ მგონია, რომ რაღაც მთლიანად ვერ არის გათვლილი ნიტრო პისტონის ასეთნაირად გამოყენებაში.
გარდა ამისა, რადგან არსებული ნიტრო პისტონი უვარგისი იყო გადავწყვიტე მისი კონსტრუკციის შესწავლა.
ყურადსაღებია ის ფაქტიც, რომ მისი დასლა არც თუ ისე იოლია. ორივე მხარეზე გამოყენებულია ანაერობული ფიქსატორი. შენაერთის დასაშლელად საჭიროა მისი 330 გრადუსამდე გაცხელება, რაც თავის მხრივ იწვევს შიგა რეზინის სალნიკების მწყობრიდან გამოსვლას. სხვა გამოსავალი არ იყო, და მეც მომიწია მისი გაცხელება.
კლაპნის სისტემა საკმაოდ მარტივია
Image
Image
ხოლო სალნიკების სისტემა ნამდვილად არ მომეწონა
Image
ნიტროს „თავში“ უყენია წრიული კვეთის 2 სალნიკი. ერთმანეთიდან 10 მილიმეტრის დაშორებით. თუ გავითვალისწინებთ, რომ ნიტრო პისტონის „თავში“ მისი ღერძი ღერძი მოთავსებულია მინიმალუღი ღრეჩოთი, მისი მოშორებული სალნიკის შეზეთვა გართულებულია. გარდა ამისა, როგორც ცნობილია წრიული კვეთის სალნიკების გამოყენება მიზანშეწონილია მასში ღერძის დაბალი სიჩქარით გადაადგილების შემთხვევაში (მაგ. ნასოსებში), ხოლო, როგორც ზემოთ ავღნიშნე, ნიტრო პისტონში ღერზის გადაადგილება ხდება ძალიან დიდი სიჩქარით. და ეს ორი გარემოება ვფოქრობ უარყოფითად იმოქმედებს ნიტრო პისტონის ექსპლუატაციის ხანგრძლივობაზე. და, ვფოქრობ ჩემს შემთხვევაშიაც სწორედ ამიტომ იყო ნიტრო პისტონი გაფუჭებული.
ასევე ყურადღება მივაქციე იმ გარემოებას, რომ ნიტრო პისტონის კორპუსის შიგა ზედაპირი არის გაპრიალებული. ვერ გამიგია რისთვის.
Image
კედლის სისქე თითქმის 2 მილიმეტრია. რაც თავის მხრივ დიდ მედეგობას განაპირობებს. ჩემი აზრით ის არა თუ სამუშაო 125 ატმოსფეროს, არამედ 400-500 ატმოსფეროსაც კარგად გაუძლებს. მაგრამ რისთვის? გარდა ამისა ნიტრო პისტონის შიგა დიამეტრი 15 მილიმეტრია, რაც ერთი მილიმეტრით ნაკლებია ჩემს მიერ წარმოებულ ჰაერის ზამბარებზე. რაც თავის მხრივ შიგ არსებული, შედარებით ნაკლებ ჰაერის (გაზის) მოცულობაზე მიგვითითებს, რაც თავის მხრივ მისი , ჩემს ჰაერის ზამბარასთან შედარებით, დაბალ რესურსზე მეტყველებს. ასევე ჩემს ჰაერის ზამბარებს არ აქვს დასატენი „პორტი“, და ამ დასატენი „პორტის“ მოცულობის დამატება ჩემს ჰაერის ზამარებში კიდევ ერთი პლიუსია.
ერთი სიტყვით გავაკეთე ჩემებურად - გადავჩარხე დგუშის გარე დიამეტრი 26,5 მილიმეტრიდან 23 მილიმეტრამდე და ამოვჭერი ბიძგარას გადაადგილების ადგილი
Image
რამაც მოგვცა 110 გრამით დგუშის წონის შემცირება 230 გრამამდე. ეს წონა კი ოპტიმალურია გაზის ზამბარის გამოყენების შემთხვევაში
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: მინჩანინის სახელოსნოში (პნევმატური)
PostPosted: 16 Oct 2016, 20:57 
Offline

Joined: 24 Mar 2015, 09:18
Posts: 55
https://www.youtube.com/watch?v=xpcAQrJQ7Dc



Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 4 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Geo KBD Powered by code.ge